duminică, februarie 15, 2009

Drumul revoluţionar

Spuneam că aştept premiera asta.

Am fost, am văzut (cu tot cu floricele) şi-l declar primul film bun al anului. A meritat nominalizările la Glob, le merită şi pe cele la Oscar.

N-aş spune multe despre el, e de văzut. Doar că nu este un nou Titanic, nu e romanţos, nu e lung şi plictisitor, nu e un alt film american. Nu are nici cel mai genial scenariu. Iar traducerea titlului e jenantă. Însă tensiunea emoţională e punctul forte. Iar faptul că, atâta timp cât ai trecut măcar uşor prin viaţă, reuşeşti să te identifici cu fiecare parsonaj în parte, cu trăirile lui. Te regăseşti şi te emoţionezi, trăieşti fiecare dramă şi bucurie în parte.

Actorii performează cu adevărat (pe lângă Kate şi Leo, Kathy Bates şi Michael Shannon), regia e de zile mari iar muzica m-a uns perfect la suflet. Este un film minunat despre dragoste şi ură, gelozie şi neacceptare, comunicare şi neînţelegere, egoism şi frustrare. Dar mai ales despre vise şi curajul de a fi altfel. Şi, în final, despre renunţare. Eu am tras concluzia. Nu mai vreau să renunţ la vise.

De văzut. Recomandat de Pisicot.

12 răspunsuri:

maria spunea...

intr-un fel sau altul la un moment dat suntem fiecare dintre personaje. si mie mi-a placut

ruxa spunea...

si mie mi'a placut mult si nu m'a dezamagit nici finalul chiar daca la un moment dat a devenit previzibil
scenariu nu e mare sfaraiala, intr'adevar, dar replicile sunt (foarte) bine scrise, jocul bun, regia flawless.
chapeau

Anonim spunea...

Nu l-am vazut, dar l-as vedea. Pisicot norolog, Pisicot filmolog. Pisicot simpatic.

robin simion spunea...

il vad si eu zilele astea. e urmatorul pe lista.

Pisicot spunea...

Maria, e mai greu când te regăseşti în mai multe deodată. De fapt e complex :)
Ilinca, exact. Mai vrem :)
Generale, să-l vezi şi vorbim. Te aştept cu comentarii după. Aici sau în privat :)
Robin, să ne spui dacă ţi-a plăcut :)

Anonim spunea...

o sa il iau si eu sa il vad... sper sa fie un film pe gustul meu

innuenda spunea...

Îmi plac ambii actori foarte mult. Ea e pur şi simplu frumoasă (desigur, nu doar atât), iar el este extrem de talentat (desigur, nu doar atât). După ce am văzut la decernarea premiilor Globul de Aur, mi-e că e deja mai mult decât o simplă prietenie între cei doi.

Numiţi-o intuiţie feminină!:)

Anonim spunea...

Am vazut filmul, mi-a placut foarte mult (tinand seama ca eu nu prea am rabdare la filme iar la asta am stat cap coada atenta); am descoperit o alta Kate, frumoasa si cu un joc excelent. Chiar m-am felicitat ca am avut rabdare :)

Pisicot spunea...

Thea, felicitări, este un film care merita văzut :)
Innu, oamenii se ştiu bine din tinereţe, de înainte de Titanic. Zici tu? :)
Constanteanu, sper să fie pe gustul tău.

innuenda spunea...

Daa, pocnea aerul de atâta electricitate câtă se adunase în aerul în care respirau cei doi.

Plus că ea, Kate, i-a spus lui Leo primul "te iubesc" din speach şi a făcut-o într-un fel extrem de precipitat, personal şi pasional, extrem de contrastant cu tonul în care i-a mulţumit soţului, cuminte şi politicos-recunoscător.
Iar Leo avea lacrimi în ochi şi acea sticlire ciudată, ca de febră, a ochilor de îndrăgostit.

Eu am simţit o poveste reală de iubire acolo, în spate. Recunosc: mi-ar şi plăcea! :)

Abia aştept să văd şi eu filmul. E la Mall? (că ziceai de floricele-inclusive) :D

Anonim spunea...

Eu am gasit filmul din aceeasi serie a filmelor lui Sam Mendes, respectiv American Beauty, The Road to perdition... sunt bazate pe atmosfera, pe replici cu substrat, pline de subtilitati...pe atmosfera din familiile americane pline de disfunctionalitati...
Si daca va spun ca Sam Mendes este producatorul si regizorul filmului, cat si sotul lui Kate... asta spune multe...
Recomand The Reader, tot cu Kate dar mult mai impresionant, are un rol mai ofertant, pt care e nominalizata la Oscar. E mai bun as zice...dar nu cititi despre plot inainte!
Si ca filme recomand: The kite runner(2007, dar f tare filmul), si Slumdog millioner e fain, dar devine un pic comercial spre sfarsit , The curios case of Benjamin Button e fainuc...Burn after reading(2008), No country for old man(2007) si The man who wasn't there(2001), filme faine ale fratilor Coen in stilul lor caracteristic, love it or hate it

Pisicot spunea...

Innu, doamne, nu ştiu ce să cred. Dacă eşti o romantică incurabilă sau te-a enervat domnul Sam Mendes cu ceva. Zău aşa :D
Anonimule, mulţumesc. Este pe lista mea The Reader :) Iar Benjamin Button e de văzut chiar săptămâna viitoare. Ştiu, şi mie îmi place Mendes. Te mai aştept, dar nu sub anonimat. Zi bună :)