joi, mai 22, 2008

Confirmarea

Nu mai e pâine. Nu mai e pâine. Nu mai...asta mi-a venit în cap pe drum spre casă în seara asta. Aşa că opresc la nonstop-ul de la colţ să iau o feliată cu seminţe, preferata mea. Acum, dacă stau bine şi mă gândesc am devenit chiar dependentă. Dimineaţa senvişuri, la prânz senvişuri, seara - dacă mă ia foamea - tot senvişuri. Hmmm.

Mă întind să iau pâinea şi, şi, şi... deodată mă loveşte. Tare, intens. Înlemnesc. Ba chiar dau un pas înapoi să simt mai bine. Inspir. Aroma puternică îmi năvăleşte fără oprelişti şi mă înfioară. Ah, ce naiba e? Ah, ce-mi place! Imagini trec rapid prin minte încercând să-mi amintesc de unde vine. Realizez că e mâncare. Bun. Şi deci că e acolo, în magazin. Şi că o pot lua cu mine. Mă înnebuneşte mirosul pentru că este atât de familiar şi totuşi nu-mi dau seama ce e...

Văd bananele. Nu. Merele verzi. Nu. Ăăă...căpşunile. Nu. Şi deodată le văd. Da!!! Piersici! Iau una şi o ating delicat. Puful îmi aminteşte de seri calde de iunie. De vânt cuminte, de apusuri în culori de vis, de zâmbete. Acum că le am în faţă, îmi fac o poftă nebună. Aşa că aşez în cântar 4 şi aştept cuminte să fie ambalate.

Cum ajung acasă uit şi de senvişuri şi de salata de vinete. Şi de îngheţata cu whiskey. Ba chiar de borcanul periculos de tentant de Nutella.

Le spăl şi le savurez pe fiecare în parte la fel ca prima dată în fiecare vară. Cu acelaşi dor, cu aceeaşi satisfacţie. Şi ştiu că mâine dacă aş face-o din nou nu ar mai fi la fel.

Dacă nu eram încă sigură, da, a venit vara.

33 răspunsuri:

Anonim spunea...

cand pe pamant existau 4 anotimpuri, era o zi a capsunilor, caiselor, visinelor, corcoduselor, piersicilor, perelor, prunelor, merelor, rozinchinelor (agriselor), murelor, zmeurei, strugurilor si pepenilor. 'importul' venea iarna, cu banane, mandarine si portocale.

maria spunea...

rares- zmeura, of....

ruxa spunea...

nectarine, cirese, pere. in ordinea asta

hadean spunea...

da, dragutz. (tonul morocanos vine de la cura de slabire cu care m-am ompriatenit zilele astea si care se revolta la citirea postarii tale, care-i un pic prea plina de imagini savuroase).fie:-)

hadean spunea...

vezi, de foame nici nu mai stiu sa scriu."imprietenit".

Anonim spunea...

Ah, am devenit deci sursa de inspiraţie a fanteziilor voastre. Not bad :D
(Adi, te compătimsc. Sincer. Dar sunt lângă tine)

ruxa spunea...

ar trebui sa'ti zicem piersicot? :)

Anonim spunea...

eu as avea reactia asta la cirese....alea mari, negre, zemoase....oh...

Pisicot spunea...

Ilinca, nu :) a fost o pasiune de moment. Anul trecut am fost în etapa cireşelor. Am mâncat kintale :D Deci...
Uite la Teo, de exemplu :)

ruxa spunea...

eu pap la cirese de vreo cateva zile deja :)

maria spunea...

hadean- pai fructele nu ingrasa, era de bine :)
teo- uffff, mai rau ca zmeura

Pisicot spunea...

Trebuie să mărturisesc ceva...până la urmă azi-noapte am cedat la borcanul cu Nutella :)

maria spunea...

pisicot- cu piersicile in casa? eu am mincat niste frigarui de fructe geniale. absolut geniale, zau

Pisicot spunea...

Păi piersicile au fost la ora 10. Dar noaptea a fost lungă :)

ruxa spunea...

nutellaaaa, nu! si nu ciocolata, in genere. nu'mi place, sunt o rasfatata a destinului. macar nu tre sa ma bat SI cu ciocolata :)

maria spunea...

ilinca- nici macar cu marzipan? sau after eight? te reneg, sa stii

Pisicot spunea...

Maria, marţipan.....
Ah, mă omori!

robin simion spunea...

ce-mi place cand vorbesc fetele despre dulciuri. va rog!

maria spunea...

robin- explica te rog

Pisicot spunea...

Să-ţi explic eu. Robin este un fel de fetiţă la capitolul dulciuri. Sau chiar mai rău :D

robin simion spunea...

si cu replici: ah, ma omori! da, si cu ciocolata... :))

nu pot sa nu ma gandesc la... treburi serioase. :)

e drept ca imi plac dulciurile. dar le-am cam abandonat de 2 luni. stiti voi... 6 kile date jos de atunci.

Pisicot spunea...

E clar, suma viciilor e constantă. S-a demonstrat din nou. Acum te gândeşti numai la prostii :))

robin simion spunea...

guilty as charged!

PS: vazusi cu garantia de machineta?

Pisicot spunea...

Doar atât spun: 100 de coco

Anonim spunea...

Pentru pofticiosi: "Târgul cu vânzare IceChocoLand s-a deschis astăzi, la World Trade Center, şi va dura trei zile. IceChocoLand reuneşte producători şi importatori de îngheţată, ciocolată, biscuiţi şi napolitane, ingrediente şi utilaje de producere a îngheţatei. Intrarea este liberă."

Pisicot spunea...

Ştiu, ştiu. Unul dintre clienţii mei chiar a lansat acolo nişte minunăţii şi mi-a trimis să degust:)

maria spunea...

pisicot & cristian- de ce puneti paie pe foc? e frumos? nu de alta, dar despre inghetata nu vorbisem si incercam sa o tin ascunsa

robin simion spunea...

dulciuri? yum, yum!

maria spunea...

robin- nu acum, ca vine seara

maria spunea...

si uite asa din cauza voastra- care voi sunteti toti in week-end- eu maninc inghetata la aceasta ora imposibila

ruxa spunea...

after eight... mm, m'ai prins. si heidi cu alune de padure intregi :D

innuenda spunea...

Pisicot cu parfum de piersicuţă! :)
Mie îmi plac numai piersicile acelea mari, cu coaja subţire. În rest, prefer nectarinele cu pielea lor netedă. Puful piersicilor îmi displace oarecum.

maria spunea...

innuennda- sunt de partea ta :)