marți, mai 06, 2008

Fiţă de pisică

Ca să deviez atenţia de la post-ul precedent, care a generat mai multe dispute decât aş fi crezut, am început să aberez depre chestii stranii. Cum ar fi alimente care nu-mi displac, nu-mi fac silă dar pe care prefer să le evit. Şi nu oricum, ci scoţându-le cu migală şi răbdare de chinez din mâncare.

De exemplu stafidele, smochinele sau curmalele. Nu-mi spun nimic. Nici nu-mi displac dar nici nu aş pofti vreodată la ele. Dar, metodic, doamnele stafide apar în cele mai minunate compoziţii. Cozonacul ar fi unul. Sau îngheţaţa cu rom. Sau, cel mai des întâlnit, musli. Cu musli relaţia mea e mai complicată. Pentru că ideal ar fi să-mi iau musli simpli, chiori. Dar nu, mie-mi plac ăia cu nuci, alune, banane sau ananas deshidratat. Şi ăia vin by default cu stafide. De ce, nu ştiu. Probabil ca să mă înnebunească pe mine.

Nu mă certaţi, am încercat să-mi calc pe mândrie şi să le mănanc cu totul. Nţţţ. Când le simt gustul ăla dulce şi cleios, care se mai şi lipeşte de dinţi, pfff îmi trece cheful. Aşa că de fiecare dată mă pun pe cules stafidele frumos şi mă opresc de-abia după ce mă asigur că totul este curat lună. Apoi stafidele sunt aruncate fără nicio remuşcare sau, cu puţin noroc pentru ele, ajung în musliul Zmeului, care mă bodogăne de fiecare dată.

Apoi sunt roşiile, ardeii si dovleceii. Nu ăia cruzi, ăia sunt ok. Mă refer la ăia fierţi. În ciorbă, mâncare gătită sau grătar. Coaja mă omoară, zău dacă înţeleg de ce. Aşa că din două una: ori gătesc eu şi am rezolvat din start problema, le retez coajă de nu se văd, ori când mai uită mama, bunica sau bucătarul de la City Grill, iau frumos feliile pe rând şi le umilesc în public.

În rest nu pot să zic că am probleme, mănânc orice. Dar cu astea...na, fiţă de pisică.

36 răspunsuri:

maria spunea...

eu am o singura problema majora. cu maslinele. nu le suport. daca cumva se strecoara vreo bucatica prin pizza sau salata s-a terminat. totul ajunge la gunoi. am incercat cu alesul-culesul, dar tot ramin resturi

Pisicot spunea...

Deci eu sunt mai dusă! Continui să fac muncă de chinez :-))
Ah, măsline...îmi plăceau ce-mi plăceau dar după vacanţa în Portugalia am rămas dependentă.

ruxa spunea...

eu nu mananc icre. nu le suport nici mirosul, nu suport nici sa manance cineva langa mine icre si simt daca un tacam n'a fost spalat perfect si indelung dupa ce a fost folosit la icre.
si mai mai fitzosesc la unele salate, altele decat alea produse de mama sau de manutele astea doua, si nu suport otetul decat in ciorba de burta si la gogosarii murati :)
alte kestii anticulinare n'am. ba am. nu suport bamele.
da'mi plac dovleceii si rosiile si stafidele (pe care le culeg din cozonac, pasca si musli) si'mi plac si maslinele.

maria, da' lu' stuart ai incercat sa'i dai masline? sony e innebunit dupa ele!

Pisicot spunea...

Păi măslinele cică sunt afrodisiace. La pisici.

ruxa spunea...

si, ah, cum am putut sa uit de asta! cu foarte putine exceptii, nu mananc ciocolata. pur si simplu nu'mi place! si nici biscuiti, in afara de ulker cu crema de mere.

Anonim spunea...

masline:| cah!

Strumful spunea...

Eu mananc tot...si acum la 22:30 am rontait ceva!Nu suport ciorba de burta, carnea de miel, si puful de pe caise sau piersici, mereu le incurc!
Pisicot, iti citesc mereu blogul!
Cu postul anterior...scuze, am fost cam agresiva:D!

Pisicot spunea...

Hei, chiar aş vrea să aud ce nu vă place vouă. Şi ce manii aveţi :D
Hmmm, manii...tocmai mai avem un subiect.
Ştrumfule, stai liniştită :)

maria spunea...

da, despre manii merita. maslinele am zis, pe locul intai. ardeii umpluti pe locul doi- tot din cauza cojilor. pestele cu oase. si nu, nu am incercat sa ii dau lui stuart masline ca nu vreau sa il otravesc. ce vina are saracul

maria spunea...

littlemisshappy- uraaa, inca una de-a mea

ruxa spunea...

maria, eu cred ca o sa'tzi multumeasca. dar, ma rog, inainte de asta tre sa te gandesti ca te vei intlni cu maslinele, uscate, pe sub vreo mobila sau cine stie prin ce ungher :)
serios, da'i una odata, asa for fun. si al tau si al lui.

maria spunea...

bine ilinca, pentru tine o sa incerc. dar imi tratezi pisica dupa aia

ruxa spunea...

clar, am cel mai bun veterinar din oras (i mean that!) :)

Anonim spunea...

Am un coleg care nu suporta maslinele si ciupercile. M-am uitat fascinata intr-o zi la el cum, fiindu-i foame si un coleg avand doar pizza cu "de toate", s-a apucat meticulos sa "culeaga" maslinele si ciupercile. Una cate una. Pana la ultima....si nu, nu e alergic. Doar ca nu-i plac. Si nu ia- ramas nici o bucatica. Cred ca d-aia am fost asa de fascinata.

Asta asa, ca sa va impartasesc ceva, caci eu mananc de toate.

Iar Ilinca mi-a facut pofta de icre...

Anonim spunea...

"i-a ramas"...undeva in textul de mai sus...

Anonim spunea...

ceeee.... grupa de sange ai? ca m-au innebunit madamele din birou cu indicatii si contraindicatii speciale sangelui meu pur, de origine sanatoasa!!!
:(( si asta cand tocmai credeam ca mi-am rafinat gusturile si pot gasi combinatii fericite pentru tot felul de ingrediente

poftim de vezi indicatiile:
http://www.pravaliata.ro/grupaAB.htm

Pisicot spunea...

Bună dimineaţa!

Maria+Ilinca, să-mi povestiţi cum a rămas cu pisicile vs.măsline :))
Teo, deci tu eşti singurul om normal de aici?!
About2run, am A2, dar mă feresc de combinaţiile din cărţi. Am citit odată ce ar trebui să mănânc conform grupei mele şi m-am îngrozit!!

hadean spunea...

am şi eu acasă o exponentă...:-)
m,asline nu
pe marginea farfuriilor se aduna mereu morcovi, ţelină, pătrunjel şi orice altă frunzuliţă.peşte? niciodată(adevărul e că ăsta nici pe mine nu mă mulţumeşte).cartofi prăjiţi?tone, dacă s-ar putea dar am instaurat embargo, doar mama(mea), femeie miloasă, îi mai face când mergem acasă.
şi încă una, cea mai tare: oricît de puţin ar avea în farfurie, se satură înainte să termine tot, chiar dacă mai rămâne o moleculă de ceva, trebuie să rămână pentru că "nu mai pot, gata":-)

Anonim spunea...

Felul meu preferat este mâncarea. :P

innuenda spunea...

Nu-mi plac alunele de pământ (nici măcar în ciocolată, le dibuiesc gustul imediat), susanul(pe/în orice ar fi pus), urăsc jumările (nu am putut musca vreodată aşa ceva fără să scuip în şerveţel); nu-mi place porumbul în salate, nici ciupercile în pizza sau în plăcintă. De fapt nu-mi place gustul ăla frust de ciupercă aproape crudă. Ţin minte că am fost odată la o masă restrânsă, de protocol, la restaurantul Viking. Am zis că înnebunesc când am văzut ciperci crude din belşug în salata pe care o comandasem la sugestia altora. Ca să nu mai zic de hălcile sângerânde, la care erau asortate :D (deşi muşchiul de vită îmi place medium rare)

kmi spunea...

si eu mananc de toate si, in plus, mananc tot as zice "mereu", dar or mai exista mici exceptii.
Totusi, la felul 2 de exemplu, nu pot sa mananc si salata...cu o doza de concentrare mai mare, imi iese, dar daca nu-s atenta, uit de salata...si-nca una: nu ajung niciodata pana la desert :)
Da' nu va imaginati ca nu mananc dulciuri...ba da, noaptea :)

Anonim spunea...

@Pisicot- orice se poate spune despre mine, doar ca sunt un "om normal", nu :::)))))
Cred ca normali sunteti voi, care aveti preferinte la mancare, nu eu, care mananc orice :))

ruxa spunea...

auziti, da' dac'ar fi sa mancati un singur aliment intr'o saptamana, ce'ati alege? :))
m'am gandit adesea la asta (ca la cel mai aberant regim de slabire), dar al'ceva in afara de cas proaspat si un pic sarat nu am descoperit. si nici de asta nu's sigura. a, si'ar mai fi crema de zahar ars. oare slabesti daca mananci numa crema caramel o saptamana? :-o

hadean spunea...

ilinca, precis slabesti.nu cred ca dupa primele doua zile ai putea manca mai mult de trei linguri pe zi
daca ar fi sa mananc ceva o saptamana intreaga as alege carne de vita, fiarta bine bine. cu asta as putea trai o saptamana.si cu apa.

ruxa spunea...

hm... carne de vita cu hrean. da, ar merge

Pisicot spunea...

Adi, complicată viaţă ai :)
Motanes, de ce nu mă miră? :)
Innu, dar sunt atât de buuuune!
Kmi, şi tu eşti normală, ca şi Teo.

Hmmm, un singur aliment? Cred că lactate. Ok, nu e un singur aliment. Dar aş ţine-o pe iaurt, sana, caş, brânză, lapte, d-astea.

hadean spunea...

pisicot, nu-i atât de complicată. mare victorie am onţinut cînd am convins-o să renunţe la chips-uri.şi să mănânce jumătate din morcovi.şi că uleiul de măsline nu-i otrăvitor:-)
oricum, sunt perfect antrenat pentru un copil, fie el şi fetiţă. nimic nu mă mai sperie:-))

innuenda spunea...

Ce-s "buuune"? Toate?! Tot ce-am enumerat eu îţi place? Inclusiv jumările?!??:)))

nelu spunea...

Nu am mâncat decât o singura dată ciorbă de burtă şi nu cred că voi mai mânca vreodată. Nu mănânc urzici, carne de oaie/miel/ied/capră, nici măcar pastramă, vânat, hrean, spanac. Stafide, în schimb, mănânc cu pumnul, ca pe alune. :D

maria spunea...

nelu- nu maninci urzici?????????????????? nu te mai cunosc.
pisicot- mai intai ar trebui sa ma decid sa platesc ca sa cumpar masline. mi se pare prea mult pentru nivelul meu de intelegere
ilinca- eu ca pisicot, cu lactate as supravietui o saptamina

nelu spunea...

maria, ştiu că gătea bunica şi numai de la miros mă lua cu leşin. noroc că mama nu are idei d-astea care includ verdeţuri opărite. cum să mănânc urzici, io sunt raţă???

nelu spunea...

ultima oră, cu bandă roşie : am găsit un sâmbure de măslină în pizza. Maria, ce ai de declarat?

maria spunea...

ritchiu- no comment pt tine. pt ca nu iti plac urzicile. am zis.

ruxa spunea...

maria & pisicot: pai cu lactate as putea si eu, da' ziceam ca numa' un singur aliment, nu o variatiune pe tema data :)

ritchiu: da' pui cum mananci? ce, esti vulpe? :p

nelu spunea...

puiul e leguma mea preferată :P

Pisicot spunea...

Innu, da toate.
Ritchiu, urzici nici eu nu prea mănânc şi nici vânat.
Ilinca, un singur aliment? Nu. Nu aş rezista o săptămână şi mi se pare şi stupid. Am încercat disociatul pe zile şi tot stupid mi s-a părut. În ziua de carne vroiam mere, în ziua de mere vroiam brânză.
A! Să nu uit. O problemă mai am cu laptele fiert fierbinte. Mirosul mă doboară.