joi, decembrie 11, 2008

Prostia. Felurite.

Prostia vine ambalată în multe feluri. Când vine la pachet cu răutate şi urâţenie, deja e caz patologic. De cele mai multe ori însă prostia vine ori doar cu egoism maxim/răutate/indiferenţă ori cu blank în creier. Azi o tratez pe prima. A doua, într-un episod mai amuzant, în curând.

Dimineaţă, trafic leneş. Coadă de maşini în pasaj. Se merge-n a-ntâia. Nici nu se mai îmbulzeşte nimeni, nu se claxonează. Îmi scot lista de cumpărături, mai completez, mai dau un telefon, schimb cd-ul, verific mesajele. După 20 de minute, la ieşirea din pasaj se vede agitaţie. Toată lumea semnal dreapta, coloană intermediară. Ce naiba? Cât de ghinionist să fii să-ţi moară motorul pe înghesuiala asta. Şi în pasaj. Evident, în pantă. Ei bine, se poate. Un puşti cu o maşină japoneză se scărpina în vârful capului. Îmi amintesc de o scenă similară, acum o săptamână, pe podul Grant. Era o domnişoară cu o Dacie. Câte mi-au auzit urechile atunci nici eu nu mai ştiu. De la claxoane şi înjurături până la "stai dracu' acasă". Mă gândeam că, românul misogin din fire, acum nu ar mai avea de comentat. Bun, nu l-a trimis nimeni acasă la cratiţă dar claxoanele nu au contenit.

Lângă mine, un nene cu fes pe vârful capului, se dădea de ceasul morţii.
- Haide bă, mişcă. Aici te-a găsit să opreşti?
Puştiul îi aruncă privirea "da' tu crezi că eu vreau?" şi îi arată spre capota ridicată. Nenea nu se lasă. Opreşte în dreptul lui şi-l ia la rost.
- Nu vezi ce trafic e? Trage naibii maşina mai încolo.
- Mă ajuţi matale? Că singură nu mai vrea.
- Ei, asta ar mai trebui, să mă dau jos şi să împing la deal! Pfff.
Nu pot să cred. Oricum toată discuţia asta a avut loc în timp ce coloana înţepenise. Deci era complet inutilă. Deschid geamul.
- Te ajut cu ceva?
- Mulţumesc, e ok, am sunat şi vine o platformă şă o ridice. Sper doar să fi înţeles unde sunt, că mi-a murit bateria la telefon.
- Sună de pe al meu. Îi întind telefonul.
Nenea face ochii mari. Pentru o clipă îi văd vena zbătându-se în gât. Izbucneşte.
- Acu' te opreşti şi tu?! Voi aţi înnebunit de tot?
- Auzi nene, cât faci matale scandal noi am şi vorbit la telefon. Pun pariu că până terminăm nu te mişti de pe loc. Nu ţi-e jenă să înjuri omul după ce că a păţit un necaz? (Eram maxim de pacifistă dimineaţă, nu ştiu cum am reuşit.)
- Hai că eşti obraznică. Mută maşina, că chem poliţia.
- Păi cheam-o, poate ne mişcăm şi noi mai repede, ia vezi.
Sunăm la service, confirmăm, mulţumim, zâmbim, plecăm. Nenea era două maşini mai în faţă. Banda mea merge un pic mai repede, aşa că îl depăşesc dar mă prinde la primul semafor. Ofticat. Rău. Îi sărise şi basca în vârful capului.
- Paţachine, asta sunteţi. Nţţţ. I-ai dat şi numărul de telefon, nu vă mai satură Dumnezeu. Asta faceţi voi la ora asta, vă arde de distracţii când eu mă chinui să ajung la muncă.
- Auzi nene, da' rău eşti. Te-ai gândit o clipă să te opreşti să-l ajuţi? O secundă, să-l întrebi dacă e ok. Că omu' chiar avea nevoie. Au trecut zeci de maşini şi nu oprea nimeni. Ba l-ai luat şi la claxoane. Bravo.
- Ei, ce să zic, da' pe mine cine mă ajută? Nici sfântu' nu mă mai ajută.

Iar eu mă gândesc că domnul cu fes în vârful capului nici nu merită.

34 răspunsuri:

maria spunea...

eu imi iau injuraturi democratic- din toate partile adica- daca cumva indraznesc sa las un cetatean sa se bage de pe o strada laterala. sau din nou, daca imi permit sa opresc la galben. altfel, am vazut un sticker dragut cu "nu ma claxona pentru ca nu vreau sa blochez intersectia"

Anonim spunea...

...si zi, iesi cu pustiu'?? :)))

ruxa spunea...

daca era in scris pe pariu ca nenea iti zicea "obraznic-o"?
good pisicot :)

Pisicot spunea...

Maria, cunoaştem :)
JL, era naşpa.
Ilinca, sunt convinsă. Şi da, am fost un om bun :)

maria spunea...

bine, ce e mai misto e ca soferii-ei spun foarte convinsi ca soferi-ele nu lasa niciodata pe nimeni sa se bage

Pisicot spunea...

Maria, eu sigur am obervat că şoferii-ele nu îi lasă decât pe şoferii-ei. Şoferii-ele între ele, never. Eu şunt excepţia :P

maria spunea...

ba eu stop

Someone spunea...

Bravo Pisicot!

Anonim spunea...

doar panarama si circ pe Romani

Pisicot spunea...

Bine Maria, şi tu :)
Offtopic, nu mai eşti blondă sau nu văd eu bine?

Someone, e nevoie de cineva cu suflet mare în oraşul ăsta e rahat :P

Andrey, dar sunt cu R mare, nu?

maria spunea...

pai nu mai sunt demult

Anonim spunea...

Nu merita nici măcar să stai de vorbă cu el, nici măcar să îl înjuri. Că la IQ subunitar nu poți să ai nici o reacție. I-ai dat număr de telefon - cât de bou trebuie să fii ca pe lângă faptul că nu ajuți, să mai și strigi la cel care ajută.

alina spunea...

Pisicot, dacă erau mai mulți ca tine, veneam pe fugă înapoi în țară! :) Lumea e înrăită până peste poate acolo, mai ales în trafic, am amintiri îngrozitoare - și mă doare sufletul din cauza asta.

Ieri după-amiază am fost cu fetele și soțul la cumpărături - grea misie cu doi copchii după noi, dar n-aveam cu cine le lăsa. La case, cozi interminabile - sărbătorile, deh. După ce Maria s-a ridicat brusc în căruțul ultra-încărcat și s-au răsturnat toate cele, și piticele au început, speriate, să plângă la unison, ce crezi că s-a întâmplat? Ne-a înjurat cineva, vreo privire urâtă??
Ei bine au fost cel puțin 2-3 persoane care au venit să ne ajute să strângem lucrurile și ne-au dat voie si să intrăm înaintea rândului!!!
Nu știu unde a dispărut compasiunea și politețea de nu mai găsești decât firimituri în Ro, tare aș vrea să trimit pachet câte ceva de aici!

Anonim spunea...

Ilinca: "obraznic-o care esti". punem pariu ca asa ar fi scris? :)

Anonim spunea...

Maşina japoneză în pană ??? Cred că inventezi !

Anonim spunea...

Pe langa Laura a trecut pana si masina politiei si o ruga sa isi traga masina pe dreapta :)))
Asa ca se poate si mai idiot decat acel domn cu fes.

ruxa spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
ruxa spunea...

generale, depinde din ce sector provenea domnu', daca era din 5, clar asa ar fi scris :)

Pisicot spunea...

Maria, cu ruşine recunosc că nu mai vizionez ştiri :( iar când ne-am văzut îmi păreai blondă. Aşa mult a trecut? :)
Adrian, e greu să ştii, tare greu să supravieţuieşti în oraşul ăsta :)
Alina, îmi trimiţi şi mie un formular de emigrare? Două, de fapt. Poate mai iau pe cineva.
Marian, adică mint, da? Bineee.
Georgel, întotdeauna se poate mai rău :))
Ilinca, adică ce? În secrorul 5 sunt mai cu moţ? BTW, tu nu stai în 5? :))

maria spunea...

ah, nu de vizionat ziceam. ci ca nu mai eram blonda nici cand ne-am vazut

Pisicot spunea...

:))))))
Sunt senilă complet, clar.

miki spunea...

mult prea blanda ai fost. mult prea blanda cu dobitocul! acuma... eu stiu ca oricum nu intelege nimic din toata povestea si data viitoare tot la fel o sa faca, dar macar sa ii fi vorbit pe limba lui atunci cand il apostrofai. sau bine, nu tu, ca esti delicata. dar macar tipul cu care ti-ai aranjat "dateul" :))... sa nu! mai bineeeee incepe lumea sa ma asculte atunci cand spun ca trebuie sa se legalizeze impuscatura letala. o singura miscare, nu e dureros.. ba chiar placut! cand tasneste sangele iti lasa o senzatie linistitoare de caldura. mai nasol e ca lasa mizerie, dar gasim solutii!

Pisicot spunea...

Miki, pentru o doamnă în "situaţia ta" îmi cam bagi la idei :))

miki spunea...

a, da, pai acum e cel mai bine. pot sa fiu isterica pana peste masura, dincolo de rasfat si toata lumea sa zica: biata... e hormonala...

ceea ce e ok, pe de o parte. te poti purta ca o ticnita fara sa fii luata drept ticnita. then again, atunci cand chiar esti isterica pe vreun motiv real, lumea nu te ia in serios.

mda. sa mai iau o vitmina, zic.

Pisicot spunea...

Isteric-o :))))))))
(zău că nu păreai când te-am văzut)

miki spunea...

da, pai doar cu boss imi place sa practic asta ;))

bagacioas-o! :D

miki spunea...

in plus, cum sa fii isteric atunci cand ai un soarece urias in fatza? zau asa..

Pisicot spunea...

Miki :)))
Deci tu şi Ilinca să faceţi un club. O să vă spun "isteric-o" şi "obraznic-o" :))))
Ah, şi sunt convinsă că dacă domnul cu fes ar citi acum nu ar înţelege de ce râdem :)))

miki spunea...

niste dezmatat-e! :))

ruxa spunea...

miki, ai inceput sa vezi soareci uriasi? e de la vitamine?

nici mie nu'mi parea miki cu isterii cand ne vazuram, da' mai stii? poate ca dungile alea insemnau ceva :)))))

miki spunea...

soarecele, ooooooooooooooooooof, ala la care ma duceam tinta sa vorbeasca si cu maraaaa. si in drumul meu spre el ati aparut subit voi si m-ati bulversat asa de tare incat am uitat si de soarece si de tot! dar el era. era!!!!! vi l-am aratat si voua!!!

miki spunea...

...ceea ce mi-aduce aminte ca am uitat sa iau vitaminele. damn!

Pisicot spunea...

Băi, şoarecele l-am văzut şi eu, pe bune. Nu că ţin cu Miki, dare era acolo. Gigantic şi mişcător.
Clar, e de la dungi :))

ruxa spunea...

sigur l'am vzt si eu, doar ca nu'mi amintesc nimic, nici un detaliu, ureche, codita, nimic!