miercuri, decembrie 24, 2008

Strangest party

Nu. Deloc. Nici măcar acum, în ultima clipă. Nu realizez că a sosit Crăciunul. Nici măcar n-am idee ce fac de Revelion. Contează? Poate o să dorm. Pot sărbători foarte bine, dacă am chef şi companie, şi pe 2 ianuarie, nu? Adică nu pot să ies în Piaţa Universităţii atunci să beau şampanie? Am senzaţia că înghesuiala din noaptea de Anul Nou devine claustrofobică. Poate nici nu e loc pentru toţi deodată. La fel cu dorinţele puse atunci, la ceas de noapte, fix când bate orologiul. Dacă nu am nicio idee? Dacă mă ia pe nepregătite? Dacă Dumnezeu e prea ocupat (sau somnoros) să mă ia în seamă?

Urăsc colindele care răsună în magazine. Merg în buclă, pur comercial, înnebunesc clienţii şi anesteziază vânzătorii. Mă lasă rece brazii gemând de cutii generos colorate dar goale. Brazi sclipitori de beculeţe isterice, aproape de pragul epilepsiei. Mă oripilează nesimţiţii care comentează la cinema. Şi care încă nu au învăţat că de fapt spaţiul personal nu e coş de gunoi. Mă disperă cumpărăturile "last second". Coşurile cocoşate de nimicuri şi lăcomia din priviri. Mă îngreţoşează golanii şoselelor, cu degete ridicate, claxoane, flash-uri - hărţuitori ilegali ai bunului simţ.

E Crăciun? Eu nu simt nimic. Cum îmi amintea cineva, e doar o zi senină. Numai pachetele de cadouri, frumos gătite aseară, care îşi aşteaptă nerăbdătoare zâmbetele regăsirii, îmi şoptesc că seara asta totuşi e specială.

Mi-aş fi dorit altceva, recunosc. Mă vizitează obsesiv imaginea unor zile de iarnă departe de zgomot. De mizerie. De oameni pisălogi. De obligaţii. De agitaţie. De planuri financiare. De calcule. De reminder şi snooze. Închid ochii şi văd zăpadă de-un metru, case adormite şi fuioare de fum alb răsucind din hornuri, cozonac în cuptor, ecouri de lătrat de câini, stele de gheaţă pe ferestre, lemne trosnind în şemineu, vraf de cărţi aşteptându-şi rândul. Linişte. Viaţă. Vis. Uitare. "Last Christmas" al Generalului deodată sună altfel. Poate nu simt eu Crăciunul anul ăsta. Dar ştiu că e ultimul aşa.

23 răspunsuri:

Anonim spunea...

Insemnarea ta este prelungirea insemnarii mele. Initial, tot despre fad doream sa scriu si eu. M-am oprit la timp, ma temeam sa nu fiu singurul om care nu se poate dezbara de lucrurile negative. As spune c-am rezonat. :) Desi, se intelege, mi-as fi dorit sa nu ai motive sa creionezi fadul, ci zambetul. Hugs. Generalul

ruxa spunea...

si pe mine tot darurile pe care urmeaza sa le fac ma apropie cat de cat de craciun.
si tocmai am o idee despre unde as putea sa fug de toate. si e cu foc in soba, carti, fum si ecouri catelesti. doar ca tot fara zapada :(

Pisicot spunea...

Generale, sună poate banal dar m-ai inspirat. Ştiu ce spui. Şi sper că vom rezona şi peste un an, cu zâmbet larg şi vise frumoase :) You never know.
Ilinca, dacă nu e zăpadă tot degeaba. Ok, ştiam eu de ce va fi aşa :( nu mi-am luat cauciucuri de iarnă. De aici se trag toate, offf.

maria spunea...

nu e de la lipsa cauciucurilor tale. ci de la faptul ca eu mi-am luat. ani de zile am carat cu mine in deplasari umbrela. cu siguranta nu ploua. daca cumva o uitam, furtuna era un eufemism
altfel, daca ai sarbatori prin munca de ani de zile, starea de acum ar fi devenit obicei

Pisicot spunea...

Ştiu, Maria. Cu umbrelele e dezastru. Câte umbrele de 2 euro (şi de unică folosinţă) am cumpărat prin concedii...dar, revenind la subiect, eu tot nu simt "magia sărbătorilor". Crezi că sunt defectă?

ruxa spunea...

asta vroiam si eu sa zic, da' mi'a luat'o maria inainte. nu ninge tocmai cand iti pui cauciucuri de iarna. pe acelasi principiu ploua dupa ce spal geamurile.

si nu esti defecta. pentru ca nici eu nu sunt :p

maria spunea...

hm, nu. oricum cred ca daca nu mai esti copil, magia nu mai e magie

Anonim spunea...

You never know, that's true, Pisicot. Craciun fericit tuturor.

Rareș spunea...

Draga mea, sunt dezamăgit. Te rog să ștergi chestia aia cu ”blogul vesel”. A, și să nu uiți să iei niște Sancerre când vii. Au venit și Popeștii. Vin să iei numai pentru tine, că eu beau palincă și Popeștii sunt diabetici. Am luat un film, dacă te interesează. Ilinca a spus că aduce niște fotografii mai vechi, să râdem de vremurile de altădată.

ruxa spunea...

sancerre nu e alb? pisicot bea mai degraba rosu, daca'mi amintesc bine. da' lasa, pisicot, adu pentru mine, mie alb imi place mai mult decat rosu.

nu gasesc pozele, insa. cred ca sunt prin boxa mariei, poate le aduce ea.

Anonim spunea...

anul asta am sarbatorit craciunul in iulie

Anonim spunea...

Crăciun fericit! Dacă nu-ţi iese ăsta, am auzit că se poate şi puţin mai încolo. Succes!

maria spunea...

nu sunt pozele in boxa. sau poate sunt, dar apar cand doresc. boxa are viata ei proprie. si organizare la fel

Anonim spunea...

superb spus :) de sms-urile de sarbatori nu ai nimic de zis?

innuenda spunea...

Piscoţico, Crăciunul înseamnă bucurie. Dacă nu-ţi aduc bucurie lucrurile spre care-ţi ţii îndreptată privirea, mută-ţi-o în altă parte. Găseşte acel ceva care să-ţi readucă zâmbetul pe buze.

Scriam la rita pe blog, puţin înainte de Crăciun:

"Anul ăsta mă uit la poveştile voastre cu moşi şi cu iz de sărbători cam cum se uită un om bătrân după săniile trase de reni. Nu ştiu de ce, anul ăsta, magia sărbătorilor mele preferate s-a ascuns de mine.
(...)E clar. Trebuie făcut ceva. Mă gândesc la o ninsoare zdravănă, o bulgăreală pe cinste, o muşcătură-două de turtă dulce cu figurine de marţipan, o dimineaţă întreagă de colinde, ceva mere coapte cu scorţişoară, un bântuit noaptea prin piaţa Obor, după brad, la pachet cu un împodobit temeinic, nişte şosete călduroase, cu degete colorate diferit, împachetat de cadouri...cam asta."

Mie mi-a ieşit. Încearcă şi tu. Încă mai e timp.:)

Să-ţi regăseşti bucuria sărbătorilor, Pisicot! Asta ţi-o doresc!

Pisicot spunea...

Ilinca, alb tu - roşu eu. Ok :)
Maria, eu m-am convins că de fapt toate lucrurile au viaţa lor :))
Rareş, acum nu sunt tristă, sunt de-a dreptul revoltată. Ce Crăciun e ăsta?
Cineva, deci în avans?
Innu, îţi mulţumesc mult. Marţipan? Hmmm, mi-ai dat idei :)
Generale, şi ţie. Măcar o dorinţă să ţi se împlinească iarna asta :)

benny(dana) spunea...

craciunul e o manipulare..asta e..de ce nu vedem realitatea? nimeni nu simte craciunul cu adevarat..nici macar eu..nu l vad, simt..pt ca..acest craciun exista doar in povesti...in filme.atat..cu adevarat...toti avem familia trista, morti, etc..divorturi..cine kkt se mai gandeste la craciun? avem brad ..si ce? il avem sa nu ne facem de ras cand ne vin rudele in vizita..nu l avem pt ca am simti ceva..craciunul e..film.iar noi suntem realitatea..astia ne manipuleaza si f putini ies din filmul asta prost..restul..plang, si se mira de ce au un craciun de cacat? pai pt ca..nu exista cracin misto..decat atunic cand eram copii..si nu stiam ce e aia lacrima, parinti, casa, prajitura facuta la comanada, folk ascultat in casti , si tot asa..

benny(dana) spunea...

sincer..cu adevarat..ne cream imaginea de "craciun fericit " sa fim seriosi..nici aia bogati cu bani sa-si puna si in cap nu simt.craciunul..stii de ce? pt ca..trebuie sa fie unul care sufera..de multe ori judecam..."ala e nu stiu cum, aia e curva, ala e fericit, " nimeni nu e fericit..si daca e fericit, e pt putin timp..pt ca isi creaza situatia.de om fericit..toti au o zi care le e furata....asa ca..merry christmas and a happy new year! ma duc sa beau.( psiholog vb, crezi ca beau sa uit ceva? nu..beau sa nu uit ceva.)o seara buna pisicot!

benny(dana) spunea...

creeam:))))in fine:)))

benny(dana) spunea...

si da..vreau zapada..vereee..dc e...sarbatorec craciunul de sf ion:))

benny(dana) spunea...

urasc sa dau cadouri de craciun, vreau si imi place sa dau in..mai, iulie, martie..fck..

Pisicot spunea...

Nosfer, mă abţin, că nu am primit decât foarte puţine :)
Dana, uite că a venit zăpadă, cel puţin la noi :)

benny(dana) spunea...

vere in craiova...e prea frumos:))