miercuri, septembrie 10, 2008

Aşa da. Aşa nu.

Anul trecut cam pe vremea asta mă bucuram că în sfârşit nişte oameni (client, agenţie, casă de producţie) au avut enough cojones să abordeze total nonconformist o piaţă plictisitoare, gospodinos-banală şi un produs care nu mai aducea nimic nou de la '48 încoace: zahărul. Oamenii ăştia au lăsat deoparte targetul prăfuit din cărţi şi a adus pentru prima dată ceva nou pe TV. Spotul era cam aşa.



Ok, recunosc, probabil că bunica mea nu a dat fuga la economat să ceară zahăr Lemarco. Dar ce ştie bunica despre Willy Wonka? Şi despre "la naiba"? Bunica mea probabil că a zâmbit cu nostalgie la vederea lui Chişu în coproducţia siropos-penibilă cu bruneţica mai tânără cu 30 de ani, dar complet senilă, de tot dă peste lume pe stradă şi încurcă sacoşile.

Ieri seară însă, scăpându-mi telecomanda pe Acasă (nu simt nevoia să mă scuz, dar e imediat după ProCinema unde intrase abrupt publicitatea peste Seinfeld) am văzut asta. Vă las să vizionaţi şi pe urmă să-mi explicaţi de ce încă mă ia cu fiori pe şira spinării*.


* eu am găsit o explicaţie. Clientul şi-a dat seama că vânzările nu au fost aşa cum aşteptase, că bunica mea nu o să cumpere în veci zahăr d-ăsta zăpăcit şi că de fapt Chişu, cu tot zâmbetul lui de fante de Băneasa, a vândut mai mult Mărgăritar decât Willy Wonka. Şi atunci a venit cu ideea genială de a se folosi de un personaj cu notorietate, un adevărat ladies' man, da' mai tare ca Chişu, da? şi care să facă glumiţe după gustul şi inteligenţa targetului. Geeez!

27 răspunsuri:

hadean spunea...

nu sunt tocmai un fan dan chişu(mai mult nu spun despre asta) dar mă tem că la noi va vinde mai mult dacât willi oricând. cât despre clipul No.2..aseară când l-am văzut prima dată m-am luat la palme să-mi iasă din cap copilăria şi filmele cu Mărgelatu. Spotul e looser pe strada mea. Şi nu înţeleg, care-i motivul pentru care într-o vreme în care toată lumea vrea să trăiască, Florin Piersic vrea să moară?

innuenda spunea...

Da, exact la clipul ăsta m-am cutremurat şi eu cel mai recent.

Chiar nu suport să-l văd. Este îngrozitor de jenant pentru toate părţile: bâtrânelul cu comportament libidinos (l-a bătut pe Chişu la mimare de relaţii nepotrivite cu fete cărora le-ar putea fi tată), fata cu capul de tort şi telespectatorul siderat.

Nu mai bine venea el fain frumos, Florin Piersic ăla pe care-l ştim şi vorbea cinstit despre zahărul ăla, până-l scotea cineva din platou cu forţa... aşa cum ne-a obişnuit?:D

Penultima reclamă de un amatorism cras era una cu Deschide, deschide fereastra, deschide deschide fereastra, deschide, deschide fereastra...:)))

Frate, există publicitari care ar trebui scoşi în afara legii!

Anonim spunea...

Da, e fioros. Nu l-am mai vazut pana acum, dar de aici incolo il voi privi pe Piersic altfel...
Dar a avut si un regizor, nu?
Infiorator.
Parca se intorc toate pe dos in tara asta a noastra.
Campanii pro-violenta, pro-prostitutie... Yeks.

maria spunea...

pai asta e publicul de la noi, nu ai ce sa faci. e acelasi public ce zice la sondaje ca nu se uita la stirile de la ora 5, dar la 16.59 e blocat in fata televizorului. din pacate, noi suntem doar o nisa, probabil nerelevanta pentru produsele de masa

kmi spunea...

n-am dat peste clip pe tv, dar l-am vazut la tine. OMG!

la Lemarco insa, mi-a placut mai mult, pentru ca m-am distrat copios, celalalt clip, Lemarco brun..."sa-ncercam ceva nou. the dark side of sugar" =))

Pisicot spunea...

Adi atunci nu te între mai mult. Şi totuşi e cineva fan Chişu? :P
Innu, subscriu. Ce nu ştii tu însă este faptul că de multe ori publicitarii nu mai au nici un rol, e 90% execuţia clientului, din păcate.
Abigail, welcome. Şi când mă gândeam că Piersic nu are vină. Ba are!
Maria, corect. Foarte corect.
Kmi, OMG indeed :(
Şi brunul e ok (era frate cu willy) doar că acolo chiar e pe nişă.

Anonim spunea...

Execrabil. Nasol de tot clipul. Ce-i drept nu-s deloc in target avand in vedere ca mananc ciocolata neagra preferabil cu 99% cacao si consum maxim 100 g de zahar brun pe an. Daca e vorba de prajiturele si alte dulciuri, le iau de-a gata. Si daca fac un vin fiert, il indulcesc ceva-ceva cu miere.

Anonim spunea...

nasol. cunosc povestea cu "asa a vrut clientul". rareori o agentie are noroc de clienti educati. si din pacate nu-si prea permite sa-l educe. risca sa-l piarda. am auzit de accounti care au plecat din bransa si s-au apucat de florarit, pentru ca nu mai suportau mizeriile. asa ca de ce sa ne mai miram ca ies asemenea campanii avorton.

alepse spunea...

ahahahahaha... nu îl văzusem... dar în mod clar toată echipa care a lucrat la reclama asta este compusă din fumători înrăiţi de Iarbă. Nici aCum nu m-aM opRit din rÂs. Este increDibil că s-A ajunS să se difuZeZe aşa cEva!

Anonim spunea...

moamăăăă, cum muşcă din capu' lu' aia. Hihihi

robin simion spunea...

ah, veronicaaaa!
a mai fost un spot jenant cu el la nu-stiu-care asigurari rca.
asta cred ca ingroapa toti adevrtiserii. pe banii lor.

Anonim spunea...

Mie mi s-a facut mila de Piersic...

Mi se pare ca e un clip umilitor pentru el. Nu stiu de ce, poate ma insel, dar asta a fost prima senzatie....

Lucian spunea...

Ce-am mai ras... La ce era reclama? :)

Anonim spunea...

as fi curios, foarte curios cum ar comenta razvan exarhu reclama asta

nelu spunea...

mă tot mănâncă degetele, dar nu vreau să jignesc diverse categorii sociale cărora li se adresează spotul...

Garfield spunea...

Motto: asta e parerea mea...

ma, vad eu ca lumea zice de unul, de altul (de spoturi adica) ... eu zic doar: frate, mai e cineva care cumpara ceva dupa ce vede un spot tv ?:))) mai ales zahar... zaharul e zahar, da-l in ma-sa:)) il cumperi cand ai nevoie, iar cand ai nevoie iei ce gasesti... sau cel putin asa fac oamenii sanatosi la cap...

reclamele sunt varza amandoua plus aia a lui chisu (desi imi place raluca-fata cu 30 de ani mai tanara)... vreau o reclama NUMAI despre produs, daca se poate... e greu insa... n-am mai vazut o reclama ca lumea de multisor ... advertiserii lu' peste prajit...


****Inainte sa ma injuri, vezi motto:)

Pisicot spunea...

Dragilor, frumoase comentarii :-)) şi variate păreri :) Şi Garfield, cum să te înjur - tocmai pe tine.
Concluzia din păcate e una singură.

Celor noi un bun venit. Şi vă mai aştept...

Samurai, mă bate şi pe mine un gând (cu florile) :)
Ritchiu, nu targetul e problema, ce? toate gospodinele care spală rufe sunt cretine? Dar pe altă parte ştiu ce zici, multe spoturi ne insultă inteligenţa.

nelu spunea...

uite îmi place reclama la ceva gel de duş...cu multe zgomote răcoritoare...e mişto reclama, fără penibil - gen cretină care descoperă apa caldă - şi fără multă piele goală. sunetul face totul. păcat că îmi scapă numele produsului, deci putem considera că reclama nu şi-a atins scopul. în schimb, de fiecare dată cînd am să văd în raft zahărul Lemarco, am să-l văd pe Piersic muşcând din fesul în formă de tort al unei tinere suficient de apetisantă cât să n-o mănânci....normal că nu voi cumpăra niciodată zahăr Lemarco.

ruxa spunea...

ce pisici ai facut, ca se deschide o fereastra mica la comentarii, si nu mai poti sa le vezi in stanga pe alealalte.. of!

reclama e sinistra, eu nu apucasem s'o vad toata, nu stiam la ce e, ca skimbam canalul de fiecare data cand il vedeam pe piersic, iubitii mei

eu folosesc ce gasesc, cumpar si folosesc zahar aproape exclusiv dimineata la cafea. de obicei, dupa ce s'a terminat deja de trei zile. si daca vad margaritar, iau d'ala, ca a intrat ambalajul in cap si il aleg automat de pe raft.

alina spunea...

Mai, nu stiu daca ai facut pisici sau nu, dar mie nu mi se mai incarca pe blogul tau nici un clip video. Chiar eram curioasa sa mai vizionez si eu ceva reclama romaneasca ... :(. De la mine nu pare a fi, prin alta parte imi merg clipurile, so ...

alina spunea...

Pana la urma a mers, s-au incarcat.
Cah, penibil si oribil si saracu' Piersic!
Or fi schinbat oamenii directorul de marketing, agentia, cine stie ... au nimerit oricum prost a doua oara. Vorba lui Garfield insa, la un asa produs, nu cred ca se baga prea tare de seama. Conteaza sa fie pretul competitiv. Si pana la urma o asa reclama proasta le poate atrage atentia, se duc domnule la raft sa vada ce e cu zaharul ala la care face reclama Piersic (fireste mult mai in target decat Chisu!).
Groaznic.

Pisicot spunea...

Ritchiu, reclama la gel de duş n-o localizez (încă) dar nu dispera. Nu înseamnă că nu şi-a făcut treaba dacă nu ai reţinut numele. Totul ţine de reach :-)
Ilinca, tu ce problemă ai cu fereastra? Că apare acelaşi lucru, doar că un pic altfel. La mine e mai simplu. Nu cumpăr niciodată zahăr :)
Alina, s-ar putea să ai dreptate. PE de altă parte, ce naiba, e zahăr, cât de diferit poate să fie. La făină de exemplu e altă poveste. Dar la zahăr...

Rita spunea...

Gel de dus Axe ? Cu "asa se spala baietii care nu-s cuminti" ? :P

Anonim spunea...

da, la axe este. cu ala care face pipi in scurgerea de la dus (...barbatii...) si femeile de la etajele inferioare se freaca inebunite de teava de scurgere. la dracu, o sa-mi iau si io axe din asta. nasol e ca sub mine nu mai sta nimeni.

Pisicot spunea...

:-)))))

ruxa spunea...

samurai, poate descoperi niste civilizatii intraterestre :))))

Anonim spunea...

era vorba de dove..gel de dus dove