sâmbătă, ianuarie 10, 2009

La chiftele înainte

Mama găteşte. Ce o fi apucat-o aşa devreme? Mmmm, miroase...într-un fel...ah, divin. A chiftele. De fapt cred că sunt pârjoale moldoveneşti. Ah, ceapă călită, cărniţă de porc...

Stai. Mama nu găteşte prăjeli, rântaşuri şi alte "porcării".

Dar miroase atât de bine...poate îmi face o surpriză, i-am spus eu să mai facă chestii din copilările. Dar la ora asta? Mi-e atât de somn... Îmi pun perna în cap, n-are cum să fie mai târziu de 7. Pfff, şi eu care aveam program de somn prelungit. Culmea e că mi-e foame, apropape că-mi aud maţele cântând. Cum ar fi o porţie de chiftele fierbinţi la micul dejun? Cu pâine unsă cu unt şi cafea. Multă cafea.

Ok, nu e bine. Mi-a sărit somnul. De ce trebuie să mă trezesc aşa devreme?!
- Mamăăăăă, se ard chiftelele. Mamăăăăă...
Deschid un ochi. Ceasul ticăie serios secundele. Limba mare e la 6, limba mică e la 12. Adică?! Nu, n-are cum. Iar s-a stricat. Mă ridic în fund şi încerc să deschid şi celălalt ochi. Mă regăsesc într-un loc străin. Nu sunt în casa copilăriei. Şi mama? Deci vorbeam singură. Bombăn blestemându-mi somnul. Şi chiftelele? Miroase de-mi plouă în gură. Am visat. Şi m-am sculat cu poftă. Nu, chiar miroase. Aproape că le aud sfârâind în tigaie. Mă reped în bucătărie. Încă mai sper că mama e totuşi acolo, într-un scenariu bizar, făcând chiftele în timp ce eu dorm. Bucătăria însă e pustie, doar cutia de bomboane pare ruptă din filmul meu. Îmi amintesc încet, fragmentat, cum a fost aseară, ce am făcut, că am adormit târziu. Da. Şi am mâncat 17 bomboane cu lichior. Bad Pisicot.

- Vreau chifteleeeeeeee! Uite, na, iar vorbesc singură. Ce vis...pfffff.

Deschid fereastra. Vecina mea găteşte fredonând un cântecel demodat. O aud trebăluind. Deodată se opreşte.
- Marine, hai la masă, sunt gata chiftelele.

Mie-mi spui, mamaie? Dacă îţi dau 5 lei îmi laşi o farfurie cu 3 chiftele pe preş? Ce zi...

26 răspunsuri:

nelu spunea...

chiftele la 6.20????!!!! dar ştiu că se plictisesc oamenii la pensie, nu glumă. :))

Anonim spunea...

ai facut o pasiune pentru numele Marin? maturatorul cuprins de...sinceritate era Marinica, sotul devorator de chiftele e Marin...
oare ce-o urma? Marin Preda? Marin Moraru? poate si Andreea Marin? :))

Anonim spunea...

Chiftelele rulz. Dupa ardeii umpluti, desigur. Abia am iesit din sezonul cu porcarii, si iar ma gandesc la mancare madame. :)

Pisicot spunea...

Ritchiu, 6 şi 20 zici?! Ăăăăăăă...
JL, da, recunosc. Ba chiar mi se spune Andreea Marin Mănică. Nu mă pot abţine :))
Generale, buni şi ardeii, dar la ocazii speciale :))

Anonim spunea...

Such as? :)

hadean spunea...

crudă viaţa asta:-)
eu am visat trei nopţi la rând doar grătare şi cârnaţi iar în timpul zilei am avut parte doar de ciorbe de legume :-))

Anonim spunea...

Pofte ??? Hm...

Anonim spunea...

Neata, sa-mi aduci aminte sa-ti spun ceva apropo de ardeii astia grasi.

Pisicot spunea...

Generale, such as...you know :) Păi să-mi spui, dar spune-mi odată! Hmmm, ardei umpluţi...nu ştiu la ce să mă ducă gândul...
Marian, începi să te repeţi...
Adi, nasol. Sucks big time.

Anonim spunea...

Ardeii umpluti, acesti minunati ardei umpluti. Iti spun in privat, ca aici incepe sa miroasa a mancare prea tare. :)

Someone spunea...

Of, PsK...

Rita spunea...

La mine a fost peste la cuptor, sau saramura, sau asa ceva - acu' cateva zile. Bine c-am plecat de-acasa ! ca oricum in seara aia am mancat pizza...

Pisicot spunea...

Generale, putem discuta, să ştii, şi despre mâncăruri mai rafinate :))
Rita, ziua peştelui a fost astăzi :))
Someone, of?

ruxa spunea...

mda. legume teflonate.

Anonim spunea...

imi placi tot la tine, ai ceva special..

alina spunea...

Pai iti ramane o singura solutie - sa (inveti sa) le faci singura! chiftelele, of course! :))) Si fa-le la 3 dimineata, atunci sa vezi cosmaruri pe vecini (cand se trezesc si ei in bucataria goala!). :D

Anonim spunea...

Nasoala asta cu poftele. Nasoala de tot. Dar daca iti mai e pofta, iti pot recomanda un loc unde se gasesc parjoale de mananc eu la pranz si imi innebunesc colegii de birou cu mirosul de usturoi. Si le poti combina si cu fasole prajita. Ca au si de-aia. ;)
Din pacate nu se fac livrari la domiciliu si nici nu fac in fiecare zi. :|

Pisicot spunea...

Alina, nu asta e problema, ci faptul că vârsta nu-mi mai permite să scap la aftfel de delicii fără să ajung la spital :))
Cristian, ca o continuare la ce spuneam mai sus...fasolea prăjită mai lipsea :))

ruxa spunea...

ah, pisicot, nu te mai plange, macar vecina ta gateste apetisant.. tot e o treaba!
ia sa vezi cum e sa te trezeasca, la 7, vara, miros si fum de vinete coapte pe aragaz sau peste prajit in ulei. mult ulei! :D

Pisicot spunea...

Dar ce crezi că chiftelele erau sote? :))

ruxa spunea...

pai nu, da' miroseau apetisant!... spre deosebire de aromele de care zic io

Anonim spunea...

Numai a friptura sa nu miroasa, la ora 14, cand esti lihnit si cand mai stii si ca trebuie sa mergi la cumparaturi...

Pisicot spunea...

Ilinca, vinete coapte sună bine :)
Generale, am învăţat şi eu ceva în viaţă. Să nu mergi nemâncat la cumpărături :)

Rareș spunea...

Chifteleeee, daaaaa!

brontozaurel spunea...

hehe, era distractiv cand eram mica si facea mama chiftele. oficial, eu le "pazeam" de tati. neoficial, cum se intorcea mama cu spatele, eu mai "furam" una si fugeam sa o mananc pe ascuns dupa frigider sau in spatele usii.

innuenda spunea...

:))))))))) Naiba m-a pus să citesc tocmai articolul ăsta?!

Pisicot, numai tu eşti de vină! Pentru chiftelele alea de o să le fac sâmbătă. Cu piure. Şi cu pepene roşu murat.:))))

...abia aştept weekendul acum. Na!