vineri, martie 07, 2008

Fabrica de vise

Am intrat în crize. Panică maximă. E deja martie. Deci ce facem la vară? Unde mergem în vacanţă?

Aseară, la ceas târziu în noapte, mă apucase cheful de ducă şi dezbăteam cu Innu problema spinoasă a locurilor de văzut în vara asta. Şi atunci mi-a venit ideea să adun aici informaţii, recomandări şi păreri foarte personale. Şi din ce-o să rezulte, eu promit să aleg.

Păi să încep cu locuri pe care le-am văzut eu.

Sau, în fine, măcar o parte.
- Turcia. Minunat. Dar am fost deja de 3 ori.
Suficient deocamdată.
- Italia. Magnific. Am fost de 4 ori. Idem.
- Egipt. Fascinant. De 2 ori anul trecut.
Deocamdată iau o pauză.
- Spania. Mulţumesc, mi-a ajuns.
Poate un weekend la Madrid.
- Malta. Interesant. Şi atât.
- Portugalia. De balamuc. Mai vreau!
- Londra. Am fost în '94. Cam de multişor.
De luat în calcul.
- Viena. Nu, mulţumesc.
- Paris. No comment.

Şi ce vreau neapărat să văd.
Categoria "fezabile".
- Muntenegru
- Sicilia
- Sardinia
- Grecia
- Praga
- Amsterdam

Categoria "de vis".
- Cuba
- Mexic
- Zanzibar
- NY
- Hong Kong
- NZ

Hai să vă văd şi pe voi.

34 răspunsuri:

Raluca Maria Petrica spunea...

la Zanzibar m-a baga si io!!! bine nu numai, dar ...stii tu... poate peste 1 an?!

innuenda spunea...

Bun...deci din ce am văzut eu nu-mi rămâne să-ţi propun decât Creta. Are nişte golfuleţe şi plaje fantastice. Musai închiriaţi maşină şi străbateţi insula de la est la vest şi de la nord la sud. Durează cateva ore o strabatere din asta. Peisajele sunt fantastice, munţii care se termină în ape, grilled octapus-ul e proaspăt şi de senzaţie...e de relaxare.
Recomand să bifaţi Chania -este Veneţia Cretei, plaja cu nisip roz de la Elafonissos, Rethymno-are un port frumos, Hersonissos un orăşel care nu doarme niciodată-pentru viaţa de noapte este excelent, Agios Nikolaos foarte romantic, Matala-o staţiune-golf în sudul insulei, vecină cu marea Libiei o ciudăţenie, un fel de Vamă veche a generaţiei flower-power, cu grote săpate în munte şi unde locuiau hippioţii de odinioară.

robin simion spunea...

de vis:

- islanda
- granita intre zambia si zimbawue la cascada victoria
- insula pastelui
- tara de foc

si mai am o duzina

Anonim spunea...

probabil stii de ei, dar http://www.amazingrace.ro/

piatra fara nume spunea...

eu din ce-am vazut zic asa praga, ny.
din ce n-am vazut cuba.
teo si cu mine visam rau la kenya, vestul kenyei mai exact, da e aiurea tare acum pe-acolo. altfel, nu m-as mai intoarce.
si portugalia neaparat.

Pisicot spunea...

Aiunmesaj, ştiam eu. Hai!

Innu, bun pont, e o idee. O săptămână e suficient?

Robin, la Ushuaia aş merge şi eu. Şi mai erau în lista dar am încercat să le rezum.

Eugen, mersi, îl am şi eu la "ce-mi mai place".

Yume, deci Praga zici. Vara bănuiesc. Kenia, da. Se fac chartere, să ştii.

innuenda spunea...

E suficient. Că ai plaje în fiecare colţ de Cretă. Astfel încât ai timp să vezi şi toată insula şi să faci şi plajă pe toate plajele lor. Sigur, când ai mai mult timp eşti mai în tihnă aşa...noi în fiecare vacanţă de-o săptămână ne jurăm că data viitoare stăm două...dar, la limită, merge. :)

Anonim spunea...

Montreal, Quebec City, Ottawa, Toronto, Niagara. Urban-natura, modern-retro si-o cadere de apa a carei imagine te loveste-n creier si lovit ramai pe vecie. Doua saptamani

zuzeta spunea...

Corfu, incearca macar trei patru zile de Corfu.
diminetile pe insula sunt incredibile, pana spre parnz nu misca o frunza, se doarme la adapostul obloanelor de lemn. e pustiu, totul pare incremenit, parasit.
cafeaua de dimineata se bea, fierbinte si aromata, cafea greceasca, pe orice terasa. pe la 2 toata lumea bea cafeau de dimineata, mai tare sau mai aromata, in functie de peripetiile noptii.

viata in corfu incepe pe seara. mica insula prinde viata sub tot felul de forme si culori. oamenii, de toate nationalitatile - eu am prins multi italieni si irlandezi - se imprietenesc firesc. petrecerile se isca oriunde, inclusiv pe strada.
maret, soarele rasare si e sarbatorit cu sampanie. cand s-a inaltat de-o sulita pe cer, luminile noptii se sting. se doarme...

maria spunea...

ny da, merita, dar eu prefer si niste mare la vacanta de vara. grecia am fost doar in rodos, e ok pt leneveala
mexic e un must, si noi ne gindim, dar cica vara e prea cald si apoi vin uraganele, deci octombrie noiembrie ar fi varianta optima. eu mai am pe lista sudul frantei si portugalia. ca prioritati

Anonim spunea...

Am un prieten sard, fost legionar in Alger. Un personaj.Mi-a promis ca ma duce acasa la el,mi-a promis ca Sardinia ma va seduce. Inclin sa-l cred, au o miere in vorba sarzii astia...trebuie sa fie din cauza primilor ani de viata:-).Sper sa apucam si asta si vacanta la fratele meu "spaniolul"(care locuieste in Roquetas de Mar, cu picioarele in Mediterana).Astea-s doua lucruri din care unul se va intampla precis. Apoi, dintre cele care nu se vor intampla dar mi-ar placea: Marele Canion, Chichen Itza
si Noua Zeelanda.

Strumful spunea...

Eu sunt fan Grecia:D! De ce? Pai ....mi-a facut altcineva mancare o sapatamana....si mancare buna:))!
Glumesc, e draguta Grecia, grecii valorifica orice picatura de istorie, profita la maxim(a, marea e geniala acolo, bine eu am vazut numai Marea Neagra)!
In rest mi-a placut sa bantui prin Milano o saptamana, si tot nu l-am vazut tot:))! Mi-a mai placut Verona..e un oras romantic!

VAcanta mea "perfecta " e in Muntii Fagaras, la Cota 2000, langa Balea Lac!
Sincer!
Liniste, trasee turistice! Natura, soare, apa curata....cafea fierbinte bauta dimineata in fata cabanei:D!

Anonim spunea...

Eu zic Zanzibar, via Praga...

Pisicot spunea...

Deci Grecia câştigă detaşat până acum...hmmm.

Anonim, nu-i o idee rea, m-am gândit şi eu la un moment dat. Plus că am rude pe acolo, deci mă lipesc eu cumva :)

Maria, tu du-te în Portugalia! Pentru Mexic poate discută la o cafea :D

Adi, Sardina categoric, mai ales că ai pile!

Motanes, eu mă bag, nu-i rău deloc!

Pe de altă parte, poate anul ăsta ar fi momentul să încerc şi o vacanţă cu maşina. Ar fi prima...

miki spunea...

esti prea conventionala. la NASA se fac inscrieri pentru excursiile pe luna!

Pisicot spunea...

Nu vreau pe lună!!! Nu pot să ajung cu maşina! Vreau la mare, la soare!

miki spunea...

pfff... nu stiu ce-o sa te faci tu cand om fi nevoiti sa schimbam planeta din cauza ca asta nu va mai fi functionala!

Pisicot spunea...

Iată o vorbă înţeleaptă. Acum ce mă fac? M-ai pus pe gânduri :))

Anonim spunea...

Cuba.

innuenda spunea...

Măi pişcoţico, au voi vă luaţi după noi, au noi după voi, au s-au aliniat planetele...Păi şi la noi sudul Franţei urma să fie făcut cu maşina pentru prima oară. Dar noi suntem cam căutători de confort, astfel încât chiar sunt şi eu curioasă dacă se va întâmpla până la urmă o astfel de tevatură, în contextul în care ne putem teleporta în doar câteva ore la destinaţia dorită, fără alt efort decât acela de la a ne abţine să nu cheltuim prea mult pe produsele din avion sau aeroport

innuenda spunea...

Doamnă, v-am văzut tânjind. Şi fiindcă răspund dorinţelor oamenilor, aveţi o leapşă a amintirilor de la mine! :)

Pisicot spunea...

Kolonele, Cuba! Dar cu NY cum rămâne? Să nu crezi că am uitat.

Innu, chiar nu ştiu ce-o să fie vara asta. Din vasta mea experienţă de viaţă am învăţat că degeaba îţi faci planuri. Nu se ştie mâine ce-o fi! Dar mi-aş dori să plecăm cu maşina 2 săptămâni. Nu departe, că şi noi suntem leneşi. Poate Muntenegru. Poate Grecia. Poate Praga.

maria spunea...

hmmm pe mine cu masina nu prea ma inspira.....

Pisicot spunea...

Maria, fac 32 de ani. Ar fi momentul, ce naiba? Numai cu avionul? Cred că am văzut prea multe filme. Sau m-a inspirat prea tare Diarios de motocicleta!

innuenda spunea...

Da... merită să încerci şi lucruri pe care le refuzi aprioric. Cine ştie? Poate chiar îţi place...
Uite eu nu am stat niciodată în cort. Şi i-am mărturisit soţiorului că mi-ar plăcea să încerc. După ce a râs isteric juma de oră, exclamând într-una Tu, la cort?!?!, m-a convins că, de fapt, nu-mi doresc. Zice mami,un singur test tre să faci imaginează-ţi gângănii mişunând pe lângă sacul tău de dormit. Dacă poţi tolera gândul ăsta, mă duc să-ţi cumpăr un cort.
Ei, gândul ăsta m-a cam destabilizat. :)

Dar tot vreau să încerc şi lucruri pe care nu le-am mai făcut până acum.

Pisicot spunea...

Hai să nu deschidem subiecte tabu, da?!

Anyway, niciodată nu e prea târziu pentru nimic :)

Anonim spunea...

Cum zice Yume, care ma stie...Kenya!!!!

Anonim spunea...

Eu sunt pentru Grecia, indiferent unde de-a lungul si de-a latul ei. Plajele sunt fantastice, marea e de un turcuoaz ireal. Plus mancarea e super. Si oamenii sunt OK. Comerciantii au bun simt, nu sunt agasanti ca in Turcia.

Pisicot spunea...

Mie mi-a plăcut în Turcia. Mult. Iar oamenii mi s-au părut prietenoşi, nu agresivi. Dar e o chestiune de gust. Din câte o lauzi, înclin să cred că merită să ajung şi în Grecia. E o variantă de luat în calcul :)

innuenda spunea...

Pisicot, si mie mi-a plăcut mai mult în Turcia decât în Grecia, deşi sunt înnebunită după limba greacă. Şi îmi place şi muzica lor. Dar turcii mi-au părut mult mai serviabili şi mai prietenoşi. În Grecia am resimţit serviabilitatea chelnerilor români, if you know what I mean. Adică băieţii ăia, chelnerii, erau aşa, genul oleacă şmecher, oleacă dezinteresat, ca ai noştri, ce mai...Şi dispuşi să te facă din vorbe. Turcii mi s-au părut blânzi, docili, calzi...oricum, mai sinceri. Bine, sunt conştientă că astea sunt păreri formate din experienţe personale.

Pisicot spunea...

Au! Ştiu ce zici cu chelnerii. Urăsc asta! Hai să-ţi dau un exemplu de la turci. Am ajuns acolo la 1 noaptea. Ne-am cazat. Zmeul murea de foame. La ora asta??! Anyway, ieşim pe faleză. Ăia cam închideau. Nu numai că ne-au făcut de mâncare (şi repede) dar ne-au dat din partea casei desert, că eram prima oară în Turcia :)

Independenta Dependenta spunea...

Amsterdam! O dată, de două ori, de câte ori ai ocazia!

Belgia, mâcar pentru fântânile de ciocolată şi cutiile poştale în formă de văcuţă. :)

Pisicot spunea...

Amsterdam da, îmi face cu ochiul. Belgia...nu ştiu ce să zic. Sounds boring. Sau sunt eu încuiată.

Hehehe, te mai aştept cu idei, lady!

Anonim spunea...

De ce e no comment la Paris?