marți, ianuarie 29, 2008

Ah, gazele mele...

De câţiva ani buni mi-am asumat responsabilitatea de a achita anumite facturi absolut necesare traiului de zi de zi: lumină, telefon, cablu, internet, gaze. Cu gazele însă am o relaţie mai specială. În vară, după ce am ratat termenul de plată cu vreo două săptămâni pentru suma de 2 lei, m-am pomenit cu gazele tăiate. Evident, vineri seara. Ok, nu-i bai, mi-am zis. Până luni rezolvăm. Nţţţ. A fost nevoie să mobilizez o armată de oameni şi să mai aştept încă două săptămâni până când am putut să-mi fac clătite. Şi nu oricum, ci cu plata unei garanţii de 200 ron, că sunt rău platnic.

Să revin. Găsesc factura de gaze săptămâna trecută (de data asta 7 lei!) şi îmi evaluez opţiunile. Nu de alta, dar nu se poate plăti oriunde. Prima variantă: la sediul Distrigaz. Nu. A doua: la BRD. Bun, mergem.
- Se poate achita la dumneavoastră o factură de gaze?
- Sigur, la multimat.
Foarte tare. Trag aer în piept. La multimat însă zăresc prin mulţimea de picioare care forfoteau nerăbdătoare să vâre banii pe fantă un afiş - aparatul nu acordă rest. Nasol, nu aveam decât hârtii de 50 lei. Merg la ghişeu.
- Schimbaţi-mi şi mie vă rog.
- Nu acordăm astfel de servicii.
- Bine, atunci achit la dumneavoastră.
- Nu se poate. Doar la multimat.
Renunţ.

Varianta 3 - poşta română. Nu sună bine deloc. Intru, 5 ghişee, dintre care la unul e o mare coadă. Pun timid o întrebare retorică (ştiam foarte bine care era răspunsul):
- Unde se poate achita...?
Evident, doar la ghişeul cu coadă. Mă aşez resemnată dar nu mă abţin să nu comentez:
- Incredibil, chiar nu se pot organiza...
În faţa mea 3 doamne trecute de a patra tinereţe dar extrem de vioaie se întorc simultan şi deschid gura. Sunt pe teren minat.
- Ce vă plângeţi atâta, că sunteţi tânără, să vedeţi acu' 30 de ani ce cozi erau. Alea cozi. Şi stateam în frig cu sacoşele, noaptea....
Din nou mi-e greu să mă abţin:
- Şi vă plăcea...

Le-am liniştit pentru moment. După 15 minute sunt însă în acelaşi loc. Mai mult, am făcut o cucerire la un student (cred) care zâmbeşte tâmp şi admirativ la mine de 5 minute. Dau ochii peste cap. Îmi iau imina în dinţi şi merg la unul dintre ghişeele goale.
- Doamnă, vă rog, am şi eu de plătit 7 ron. Se poate să nu stau la coadă?
Simt gheaţă în ceafă. Nu mă întorc dar ştiu că babele sunt cu urechile cornet.
- Bine, haideţi dacă aveţi doar atât.
Yes!
Plătesc şi o iau la picior, evitând un eventual baston sau, mai rău, o sacoşă cu sticle de lapte (sunt convinsă că asta avea!) pe spate. Când ies pe uşă doar mai aud:
- Ai vazut-o pe piţipoanca asta tânără? După ce că a venit la agăţat s-a mai băgat şi-n faţă!

O altă reuşită, o altă zi trăită.

11 răspunsuri:

Anonim spunea...

Plati online din fotoliul de acasa. E sfant! Dar fara BRD, decat plati online prin ei mai bine te impusti.

Pisicot spunea...

Asta şi intenţionez :D
Am un client nou care cică e sfânt pe chestii d-astea. Hai să vedem.

Anonim spunea...

Dupa ce ca mergi la agatat intr-un sediu al postei romane, dupa ce ca doamnele alea ti-au raspuns cu drag si te-au indrumat sa te bucuri ca esti tanara, tu te bagi in fata, le inseli increderea. Pe vremea lor cu siguranta nu se intampla asa ceva.

Murphologie:

Dacă exista o singura coada şi zece ghisee, un singur ghiseu va fi deschis, iar la coada asteapta cateva zeci de persoane care au de achitat aceleasi lucruri ca tine. So, don't even ask! :)

Someone spunea...

aşa deci... d-aia nu mă duc eu, să nu-mi vie idei de agăţat :-))))

Pisicot spunea...

Kolonele - îmi pare rău, nu asta era intenţia mea. Dar în final a ieşit o poveste haioasă :))

Aceeaşi regulă se aplică absolut întotdeauna şi la toaleta din Mall. Când intru sunt 30 de femei, când ies nu mai e nimeni. Şi crede-mă că nu stau înăuntru aşa de mult :))

Someone - crede-mă, nu-ţi doreşti să agăţi la poştă. Sau, în fine... :-)))

Anonim spunea...

Foarte tare, fata, foarte tare!

Anonim spunea...

La Poştă nu se poate altfel. Dacă nu e lume multa nu e poştă.

Dar la toaleta femeilor (oriunde) nu inteleg de ce e mai multă coadă decât la bărbaţi?!

Pisicot spunea...

Ciocu(le) - mersi :)

Motanes - eu ştiu o poştă unde nu e coadă (!) dar din păcate nu mai am drum pe acolo.
În legătură cu toaleta...bănuiesc că femeile au tabieturi de ambalare/dezambalare mult mai complicate decât ale bărbaţilor :))
Plus că mai stau de vorbă during...zău că mi s-a întâmplat să aud.

Raluca Maria Petrica spunea...

ohooo, dar posta romana este celebrul factor de enervare citadina de dupa si dinainte de "ceasca". chiar dak intre timp si-au tras termopane, geamuri la ghisee, km de marmura in locul vechilor tejghele si computere destul de in trend, functionarele se misk la fel de greu, sau sunt expirate si habar n-au sa tasteze macar sau tocmai au gasit un moment sa isi impartaseasca una alteia un crampei din viata de dinafara/dinauntru ghiseului. un ritm in care cozile insista si persista si cel mai penibil e k pierzi timpul sa DAI bani. cat despre comentariile octogenare insirate la respectiva coada, tu ai scapat subti. eu am facut greseala sa intru cu matei in carutz si evidenta burta inaintea-mi si, doar pt k s-a intamplat sa am treaba la mesagerie unde nu era prea multa lume, mi-am auzit comentarii de genu; uite-o si p-asta, a venit sa impresioneze si sa se bage in fata...numai sa indrazneasca...etc.

Raluca Maria Petrica spunea...

aaa...inversunata de subiect am uitat de maniere: bine te-am gasit pe blogul tau, pisicotule! :))

Pisicot spunea...

Bine ai venit, drăguţo şi te mai aştept cu drag. Cu ruşine trebuie să spun că nu ştiam că ai şi tu blog...stai că te verific acuş :)

Cât despre poşta română, nu ştiu dacă ai observat plasmele uriaşe care NICIODATĂ nu funcţionează.