sâmbătă, ianuarie 19, 2008

Shopping stories

Pe joi îmi face cineva poftă de cumpărături, aşa că dau o raită prin magazine. Greşit. Exact ce îmi închipuiam: agomeraţie, reduceri, femei isterice, rafturi goale, măsuri extreme (cine poartă pantaloni măsura 32 ??). Renunţ şi merg să-mi iau doar ce aveam nevoie.
Mă opresc la un stand de cosmetice. Cer noua cremă de corp - ştiam că apăruse, părea interesantă. Vânzătoarea (deşi tânără, nasoală şi scârboasă în aceaşi timp – combinaţie fatală) scoate capacul şi mi-o arată de la 30 cm.
- Să ştiţi că nu e tester.
- Păi nu aveţi, dacă tot e nouă? (zic).
- Nu, n-avem. Deci o luaţi?
- (Stai aşa!) Măcar pot să o miros?
- Da, poftiţi, miroase a mure.
- Mda, drăguţ... (a ce poate oare să miroasă dacă scrie pe ea cremă de mure??). Cât costă?
- 20 ron. Şi dacă luaţi două creme din aceeaşi gamă, a doua costă doar 10 ron.
- Bun, păi...daţi-mi şi una cu zmeură.
- Aaa, nu mai avem, s-a terminat.
- Atunci încă una cu mure (mă gândesc că fac o afacere).
- Ştiţi, aia era ultima, zice încurcată.
Ori e proastă ori îşi bate joc de mine. Plătesc şi plec.

5 minute mai târziu intru la Sephora cu gândul că aici nu are ce să se întâmple, e mai civilizat, sunt brand-uri mari, servicii mai bune (deşi mă sperie mereu comparaţia cu Sephora de pe Champs-Elysee, dar asta e o altă poveste, poate v-o spun la un moment dat).
Mă duc la ţintă, ştiam exact ce vroiam. Nu găsesc decât un tester. După 10 minute în care mă uit după o fătucă aka shop assistant îmi dau seama că nu e nimeni. Încep să mă agit. Mă fac că umblu pe la produse, scap intenţionat o ojă pe jos. Nimic. În sfârşit am o speranţă.
- Domnişoară, fiţi drăguţă, mă puteţi ajuta?
- Pfff (dă ochii peste cap).
- (Nu-mi vine să cred dar nu mă las intimidată.) Vreau şi eu un eyeliner aşa. Şi îi întind tester-ul.
- Păi aţi căutat în raft?
- Da, zic. Nu era. Dacă găseam nu vă întrebam.
- (Nu mă crede. Cotrobăie nervoasă.) Mda, nu mai sunt.
- Vreau atunci să iau tester-ul (era nou).
- Nu se poate.
- De ce?
- Că e tester.
- Dar îl plătesc.
- Nu.
- Ok, vreau să vorbesc şi eu cu şefa de raion (deja mă enervasem, era extrem de nepoliticoasă).
- Auziţi, chiar sunteţi pusă pe scandal?
- ?!

Mă întreb unde le găsesc pe fetele astea.
Dau o tură pe la Gloria Jean's şi mă calmez cu un cappuccino grande :)

11 răspunsuri:

maria spunea...

offf, deci ai trecut si tu prin asta. ti-am zis ca nu e o afacere. la sephora am fost acum o saptamina pentru mai multe- mascara, fond de ten, o forfecuta si o pila de unghii. mascara aveau. doar mov si bleu. nu mergea. o intreb pe una dintre celebrele vinzatoare. si imi spune calm "dar movul asta e aproape negru". fond de ten- doar de la numarul 5 in sus- pentru necunoscatori, ar trebui sa stai cam un an la plaja ca sa mearga- raspunsul e din nou stupefiant "puteti sa va luati pudra mai deschisa". ma si vedeam cu niste pete negre si albe pe fata....forfecuta nu era deloc. poate peste vreo luna cica. pila in schimb da. cu pret clar- 11 ron. la casa facea 37 de ron. se triplase pretul pe drum, ce sa faci....

innuenda spunea...

@marioo, mi se rupe inima în mine. Toate frazele ţi le începi în ultima vreme cu of...:)

@pisicot; auzi, de câte ori îţi spun "pisicot" am senzaţia că i-am luat vorba din gură iubitului tău. Dacă el îţi spune "pisicot", aşa cum cred eu, pot să-ţi spun eu pisi, ca să ne diferenţiem?:))

De "comuniste", aşa le spun eu vânzătoarelor ăstora, refuz să mă las stresată. Soiul rău piere greu, aşa că va mai dura până să se champselyseze micuţele.
Cât despre Sephora de pe Champs, de acolo mi-am târguit şi eu mai toate parfumurile, rujurile, glossurile şi fleacurile, de fiecare dată. Da' nu mai fac prostia; la Sephora de "cartier", din Faubourg parcă, am găsit acelaşi ruj la aproape jumătate de preţ.

maria spunea...

innuennda- sunt fan "offf"

Pisicot spunea...

Maria - lol
Tot la Sephora încercând să iau un fond de ten de la Dior (bine că nu l-am luat!) o domnişoară mi-a zis după ce m-a măsurat din cap până-n picioare "am nuanţa, dar să ştii că costă un milion jumate". Aşa, şi???

Innu - nu-mi spune chiar pisicot, deci stai liniştită :)
Dar te rog, pisi NU, pisi are o conotaţie mai de stradă ca să zic aşa :)))

maria spunea...

pai si ti se pare ca arati de un milion jumate? asa am patit si eu cu pila, poate parem muuult mai tinere si implicit ca traim din alocatie
innu- pisi? no way

innuenda spunea...

hehehe, fiţi pe pace, fetelor, nu-s genul care mă adresez cu pisi!

Faza aia cu..."dar costă atât" mi s-a întâmplat şi mie o dată sau de două ori.
Dar eu am gândit ca e, din puctul lor de vedere, normal să-ţi spună la un produs scump cât anume costă, ca să nu se apuce să bată în casă preţul şi după aceea să-i zici că nu ai atâţia bani la tine.
Sau m-am gândit că ea personal consideră preţul acela o avere şi, drăguţă, a vrut să mă prevină şi pe mine :)

Pisicot spunea...

Maria - treaba asta cu vânzătoarele e de când lumea. Mai ales că eu la Mall prefer să mă îmbrac mai mult decat casual (recunosc că am o problemă cu toate muierile care vin la Mall înţolite!). Deci, evident, par în ochii lor out of target :)))

Altă fază mişto a păţit-o mama, care nici ea nu îşi arată vârsta:) S-a dus tot la Sephora să-şi ia un parfum şi fătuca de acolo i-a spus că nu crede că i se potriveşte vârstei!

Pisicot spunea...

Innu, eşti tu draguţă...

maria spunea...

da, probabil ca noi suntem de vina ca nu ne punem rochia de seara si un strat gros de machiaj. totusi, trebuie sa ai un standard cind intri la sephora in romania....

Anonim spunea...

sa-ti povestesc despre geanta care nu mai era in depozit, dar care se mai gasea doar pe manechinul din vitrina si pe care n-au vrut s-o vanda? cu niciun chip? oricat de mult am insistat?

Pisicot spunea...

Samurai, era să te ratez :))
Ştiu cum e, am păţit-o şi eu.
Te aştept şi la posturi mai noi...