luni, februarie 04, 2008

Veneţia mea

Văd de câteva zile în ziare, în reviste, la TV, peste tot. Carnavalul de la Veneţia. Şi iar mi-aduc aminte. Am şi eu o problemă. De ce ţi-ai dori să mergi la Veneţia când e carnavalul? Ok, în afara spectacolului. Şi a tradiţiei - ştiu, se ţine din 1200 toamna. E cam aşa: milioane de oameni pe insula aia şi aşa înghesuită, gălăgie, mii de japonezi, hoteluri scumpe şi pline până la refuz, mâncare pe bandă ca la fast food şi fără nicio legătură cu tradiţionalul, poze, poze, bliţuri, poze, poze, bliţuri, poze... Plus că în ianuarie chiar şi la Veneţia e frig.

Refuz să cred că asta e Veneţia. Refuz să cred că Veneţia înseamnă San Marco, porumbeii, pizza, Rialto şi gondolele.

Veneţia mea este altfel. Şi vreau să mi-o amintesc mereu aşa. Cu stropi de ploaie caldă şi soare blând, cu plimbări în doi pe străduţe neştiute de nimeni, cu linişte şi doar atât pe San Michele, cu prânzuri la "Ai greci", cu vongole delicioase şi tiramisu adevărat, cu apusuri de soare pe Lido. Sau pe Murano, departe de turiştii frenetici din atelierele de sticlă. Sau în port, visând că poate într-o zi unul dintre yacht-uri va fi al meu, lenevind pe o bancă la soare în timp ce el savurează un mocaccino. Sau mergând la nesfârşit pe labirintul de străduţe şi, când ai obosit, să îţi dai seama că de fapt ai "ieşit" din hartă. Şi iar să o iei de la căpăt.




11 răspunsuri:

robin simion spunea...

Da, da. Asa mi-a placut si mie. E fascinanta aglomeratia de pe Canal Grande dar e sublima linistea de pe canalele de pe Murano sau de pe stradutele laturalnice din Venetia.

innuenda spunea...

Ăsta-i atac la pudoare. Vorbeşti de Veneţia înecatului! Păi e frumos?!
Eu stau în casă, sufocată de cărţi şi singurul lucru care-mi aminteşte de Veneţia este igrasia timidă şi nepoftită care mi-a zis bon giorno acum vreo câteva zile, într-o laterală a tocului uşii metalice de la intrare.

Faine poze!

maria spunea...

la venetia nu am fost. si as bagta un "offf", dar iar se ia innu de mine, asa ca ma abtin

Dana spunea...

am si eu venetia mea ,subsolul e inundat si mucegaiul e in floare, se pune?:) pt doritori plimbarea cu gondola e gratis ,ofer si bonus una pereche cizme de cauciuc :)

Pisicot spunea...

Robin - da, exact. Iar mie-mi place să găsesc locuri.

Innu - păi eu ce să-ţi fac dacă nu ai învăţat la şcoală? :-))

Maria - niciun offf, mai e timp. Şi nu te lua după cei care au fost în sezon, pe caniculă sau în week-end. Alege aprilie, mai sau septembrie şi dă o fugă în mijlocul săptămânii :)

Sireneanee - de ce toată lumea când spune Veneţia se gândeşte la igrasie??! Bănuiesc că nu ai fost, nu?

Dana spunea...

oare de ce toata lumea ...mi-a placut remarca ta:)

Pisicot spunea...

Păi zău, majoritatea când aude Veneţia, spune "igrasie" sau "miroase a stătut". E o catalogare nedreaptă :)

Someone spunea...

:-)

Pisicot spunea...

As in...
Meaning?

gimme some more :-))

Anonim spunea...

Nu știu cum e la Veneția... Mă pregatesc să mă duc. Aș spune ca nicio igrasie din lume nu m-ar putea opri... După cum arată pozele tale, e foarte clar că merită vazută...
Și știi ceva? Cred că cel mai mult contează să vezi, să simți, să trăiești...
Din fotografie nu răzbate igrasia, așa că mă sacrific și mă duc!

Anonim spunea...

The Lyford Cay Private school serves as a community resource for ecumenical and Bahamian families. Lyford Cay College offers a enormous law Nursery past Treble School education. Through a multi-cultural territory that promotes understanding amongst mixed nationalities, students are provided with the opportunities and resources to ripen into cross-cultural learners and responsible citizens. Lyford Cay Clique is an independent, non-denominational, lifetime school. The high school is a non-profit-making object governed before a Board of Directors.

http://ikycynu.wordpress.com/
http://icovarobu.wordpress.com/
http://jubujomi.wordpress.com/
http://fomibehyri.wordpress.com