sâmbătă, februarie 23, 2008

Voodoo street

Cum credeţi voi că se circulă pe străduţele din spatele blocului meu? Să reformulez: cum e normal să se circule? Evident încet, că nu există marcaje şi semne de circulaţie, e patria micii înţelegeri. Evident cu prudenţă, că sunt maşini parcate până-n buza intersecţiei (deci vizibilitate 0), copii, biciclete, căţei, moşi, babe. Evident pe mijlocul drumului, pentru că nu mai există demult două benzi. Nu. La mine nu-i aşa. Chiar încep să cred că o gaşcă de kamikaze s-a mutat în zonă. Scârţâieturi de frână şi pocnituri de tablă ca în spatele blocului nu aud pe bulevard, de exemplu, unde am plăcerea să admir dimineaţa la cafea coloana infinită de maşini. Normal, pe sensul meu spre birou.

Pe străduţa din spatele blocului acum câţiva ani, într-o noapte, am luat-o alene spre aeroport. 3 dimineaţa. Fără grabă, fără chef, fără grijă. Într-o curbă mă pomenesc nas în nas cu o domniţă. Cu farurile stinse. Apuc să opresc dar domniţa se sperie ca găina şi trage de volan. Norocul meu că nu spre mine. Deschide geamul şi zbiară:
- Ce faci? Mergi dracu' pe banda ta!
- Care bandă femeie, nu vezi cu nu sunt două benzi? Dacă ai fi mers mai încet probabil că mă vedeai la timp, aşa cum am făcut-o eu.
- Hai că eşti obraznică.
- Dar măcar am faruri. Sau în fine, ştiu să le folosesc.

De atunci strada a suferit intervenţii majore. A fost defrişată, desfundată, tranşată. Ţevuită şi peticită. Reacoperită şi asfaltată. Timp de un an. Apoi i s-au aplicat borduri (da, acele borduri). Înalte, ca să nu te mai sui pe ele. Şi solide ca să-ţi îndoi tabla. Degeaba, cred că strada e blestemată. În continuare e plină de gâlme şi kamikaze.

Ieri am plecat pe la prânz spre birou. Cu lene multă şi chef de somn, aşa că merg încet. Ajung la curba cu pricina şi exact când sunt la mijloc văd cum vine, cu zgomot de motor turat în draci, un tataie cu un Logan nou, shinny. Frânez uşor cu gândul să trag pe dreapa, să-i fac loc nebunului. Nu mai apuc. Se panichează. Îmi dă flash-uri, calcă cu sete frâna şi o ia uşor dar precis spre bordură. Pe jos e mâzgă, deci dacă nu ai minte şi nici ESP derapezi ca la raliu. Tataie se duce ca o popică direct în bordura lui Videanu. Banggg! Şi hop îl aruncă înapoi fix în faţa mea. Sunt cu gura până la urechi pentru că a fost ca la maşinuţe şi mă aştept să mi-o iau. Da' de unde. E atât de panicat că nu mai reuşeşte să plece de pe loc. S-a înroşit tot şi de ruşine se concentreză la volan.

Mă gândesc totuşi să-mi schimb traseul. Prea multe peripeţii pe o bucată de trei sute de metri. Nu-i mai bine pe bulevard, frumos, încolonaţi trei câte trei, în pas constant? Viteza-ntâia, viteza-doua, frână, stop.

21 răspunsuri:

Anonim spunea...

Vezi, d'aia nu se merită să ai maşini pricopsite.

Dacă îţi mai cade şi un copac pe plafon (auzi Innu?!) eşti chiar marfă, te faci pasat.

Eee...nu e nici cum zic eu, dar nici uşor nu e...

miki spunea...

deci nu te-a injurat mosul cu loganul? dar avea logan!! deci avea tot dreptul sa injure, mai ales daca el a gresit!(no offense, motanes, tu esti exceptia!) exact la fel ca duduia fara faruri. sau poate nu i-au mai ajuns banii sa cumpere faruri si noi suntem rautacioase aiurea aici.. ar trebui sa ne fie rusine!

Anonim spunea...

Pentru scena de noapte nu am ce zice dar la cea de prinz iti dai seama ca mosu' s-a fisticit de tot cind te-a vazut la volan?... Tulburi mosii cu prezenta ta, zau asa :)

innuenda spunea...

Da, motanes, da mie mi-a căzut acoperiş, nu copac. La aia cu te faci passat mi-ai plăcut. Mişto găselniţa, deşi Jetuţa mea e la fel de pricopsită ca un Passat.

Despre voodoo street, ce să zic, aţi făcut celebră strada asta şi tu şi someone. O să vă lipsească atunci când vă veţi muta la vilă. :))

Anonim spunea...

inuu, eu am zis c e Passat, aşa am văzut-o eu din juma' de portieră ce ne-ai dat voie să vedem. N-am avut de gând să o ironizez pe "Geta".

miki spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
miki spunea...

pai e greu sa iti dai seama care e passat si care e jetta. trebuie neaparat sa ai un metru la tine, ca altfel nu vezi diferenta. eu zic ca e doar de dimensiune, desi domnul care m-a luat de nevasta imi spune ca sunt o profana. n-o fi el foarte departe de adevar, mai ales daca ne gandm la faptul ca si el tot o de-asta conduce si eu inca nu vad diferenta dintre ea si passat...

innuenda spunea...

motanes, păi dacă te uiţi în poza mărită se şi vede scris JETTA.
m., stai liniştită, că şi eu la fel de pricepută mi-s. Dar sigur, Passatul e ...şi mai mare :)))
În fine, să nu ne mai lăudăm atâta maşinile :))

Mă duc la galere! :(

miki spunea...

innu, stim doar ca nu marimea conteaza! ;)

du-te! pace in lume! dreptate pe pamant! si... la cat mai multe pact de quota liti... sau ce ai zis tu acolo!

Pisicot spunea...

I'm back. So...
Motanes, define "pricopsite" :)
Am păţit-o şi eu ca Innu dar cu un copac adevărat şi la scurt timp după ce am dat-o :D

M. - nu m-a înjurat deşi era clar genul. Cred că a panicat. Şi mai era şi ruşinat că s-a pocnit ca la popice :))

Alk - se prea poate, am şi eu targetul meu, nu ştiu cum naiba...moşi, muncitori, vânzători de la chioşc, d-ăştia.

Innu - să te-audă Dumnezeu cu vila aia! Şi eu o visez demult.
Offtopic: Şi mie mi s-a părut Passat, na!

innuenda spunea...

hehehe pisicot,tu şi targetul tău m-aţi făcut să râd. Dar...hai, lasă, că a scăpat şi unul ca lumea :)))

maria spunea...

eu sunt fan soferii de logan. mare, mare

Pisicot spunea...

Innu, nu ştiu cum am noroc numai la ăştia :))
A, ba ştiu! Ţi-am povestit doar de "that look" - un bărbat normal la cap şi drăguţ ţine cont de ea...

Pisicot spunea...

Maria, mie-mi zici? Cu o singură excepţie îi bag în aceeaşi categorie :))
Să vezi ce lustruit era, nene...nu moşul, loganul!

Anonim spunea...

Era sa fac si eu ca Doiaru' din California Dreamin' : Fuck Dacia, Fuck Logan si pe aia care te-au suparat pe tine in trafic! :)

Pisicot spunea...

Kolo, mai mult m-a distrat. Dar mulţumesc pentru grijă :)

innuenda spunea...

Răilor!! Mai pot să spun ceva în apărarea Loganului? Decât că încă nu l-am vândut, pentru că a fost prima mea maşină în care m-am urcat în calitate de şofer? Răilor. Leave Logan alooone! :( Motaneees, Chris Crockeeer, Loganmaaan...şi tu tataie, anybody!?

Pisicot spunea...

Oooo, eşti tare dacă a fost prima ta maşină! Prima mea a fost o Dacie cu 3 ani mai tânără decât mine!!! D'aia cu motor franţuzesc. Şi pe care mă pricepeam s-o meşteresc :)))

Anonim spunea...

Hai ca toata lumea se lauda, deci asta e topicul. Pai sa va spun eu cum as putea trece pe straduta cu pricina ca eu conduc o barca, are motor de 3,8. Pana la urma e mai bun bulevardul, iar daca masinile merg bara in bara, o bicicleta e cea mai buna alegere

Anonim spunea...

Normal că s-a ruşinat săracul tataia... Cum să nu se piardă în prezenţa ta?!
Nici pe bulevard nu e tocmai OK iar unii chiar au senzaţia că jeep-ul deţinut le dă dreptul să şi înjure pentru că nu te dai la o parte să le faci loc.
Mhm, mda, mi-a zis de mama, aşa cum bănuieşti... Dar nu m-am lăsat. Am deschis larg geamul, i-am spus că mama este văduvă, că dacă are gânduri atât de semeţe cu ea... pot să-i dau adresa mamei, dacă ţine morţiş să-i facă un bine...

Pisicot spunea...

Dodu - să ştii că nu dimensiunea e problema. Mai scriam eu mai demult că tocmai duduile cu maşini mici-mici nu au loc de manevre :))

Bubu - eu am renunţat la astfel de practici după ce am trecut prin experienţe mai puţin plăcute. Acum m-am calmat de tot şi de obicei răspund la înjurături cu un zâmbet. Nici nu fac efortul de a deschide geamul...